Seurakunta vuokraa 331 neliön toimitilat Lempäälä-talosta

Seurakunnan toimistot, lapsi- ja perhetyön kokoontumistilat sekä diakonian vastaanotto muuttavat Lempoisten seurakuntatalosta Lempäälä-taloon.

Lempäälän kunnalta vuokrattavien toimistotilojen kokonaispinta-ala on 331 neliömetriä. Kuukausivuokran määrä on 27 euroa neliömetriltä ja vuokra-aika vähintään kolme vuotta niin, että yksi vuosi on sopimuksen irtisanomisaikaa.

Näin päätti seurakunnan kirkkovaltuusto kokouksessaan tiistaina 24. syyskuuta.

Kaksi äänestystä

Ratkaisevassa äänestyksessä Raimo Siren ehdotti asian palauttamista valmisteluun. Tätä kannatti kuusi valtuutettua. Enemmistö eli 20 päättäjää äänesti asian ratkaisemisen ja vuokrasopimuksen hyväksymisen puolesta.

Keskustelun aikana Timo Kämäräinen teki ponnen, jonka mukaan päätökseen olisi liitettävä Lempoisten seurakuntatalon toimisto-osan purkamista ja uudelleen rakentamista koskeva kohta. Äänestyksessä ehdotus hävisi äänin 17-9. Kokouksen pöytäkirja tarkastetaan myöhemmin.

331 neliöön ei mahdu nuorisotiloja

Valtuuston päätettävänä ollut vuokrasopimus koskee vain noin puolta siitä 722 neliömetrin alasta, johon seurakunta aiemmin suunnitteli uusia tilojaan.

Nyt Lempäälä-talosta vuokrattavaan tilaan ei kuulu nuorison kokoontumistiloja. Bänditilojen vuokraaminen nuorison käyttöön on kuitenkin mahdollista. Lapsi- ja perhetoiminnalle aiemmin kaavaillut tilat eivät toteudu uudessa pienemmässä ratkaisussa. Vuokrattava toimistotila on tällä hetkellä luonteeltaan avokonttori.

Kunnalla kiire saada vuokralaiset

Kokouksen alussa Lempäälän kunnan yhdyskuntajohtaja Tiia Levonmaa esitteli Lempäälä-taloa valtuutetuille.

Hän panotti, että liikenteellisesti keskeisellä paikalla sijaitsevilla ja tavoitteiltaan korkeatasoisilla toimistotiloilla on ollut kysyntää.

Kunta ehti vuokrata noin puolet seurakunnalle aiemmin kaavailluista alasta toiselle toimijalle.

Hän totesi myös, ettei kunta voi varmuudella luvata seurakunnalle jäljelle jäänyttä 331 neliön toimistotilaa, jos kirkkovaltuusto ei saa tiistain kokouksessa päätöstä aikaan.

Tämän hetkisten tietojen mukaan Lempäälä-talo valmistuu ja on muuttovalmiina viimeistään vuoden 2021 alussa.

Lempoisten seurakuntataloon jää sen jälkeen muun muassa seurakunnan yhteisiä kokoontumistiloja, keittiö, musiikkitoimisto, kiinteistö- ja hautaustoimen toimitilat sekä partiokolo.

Nuorisotila Hope jatkaa nykyisissä vuokratiloissa Hakkarissa.

2019-09-24 22:28:00.0