Kirkkovaltuusto hyväksyi vuoden 2020 talousarvion

Symbolikuva, jossa pehmohiiri lepää kokousnuijan päällä.

Kirkkovaltuusto on hyväksynyt seurakunnan ensi vuoden talousarvion.

Kokouksessaan 17. joulukuuta valtuusto ei muuttanut kirkkoneuvoston päätöstä uuden papin viran karsimisesta, joten virkaa ei perusteta. Määräraha oli 60 000 euroa.

Käsittelyn aikana valtuusto päätti muuttaa talousarviota lisäämällä seuraavat määrärahat: 6000 euroa lähetystyön avustuksiin, 4000 euroa Pyhän Birgitan Laulajille ja 5000 euroa viestintään palvelujen ostoon.

Valtuuston käsittelemä talousarvioehdotus vuodelle 2020 on 869 632 euroa ylijäämäinen.

Lukua selittää Sääksjärven seurakuntatalon tontille kaavoitetun kerrostalon rakennusoikeuden myynnin arvioitu tuotto.

Talousarviossa toimintatuottojen summa on yhteensä 1 191 810 euroa. Vuoden 2019 arviossa vastaava luku oli 236 990.

Määräaikainen nuorisotyöntekijän virka vakinaiseksi

Kokouksessa päätettiin vakinaistaa viidennen nuorisotyönohjaajan virka. Virka on ollut määräaikainen seitsemän vuoden ajan, ja sitä on hoitanut nuorisotyönohjaaja Tatu Leijo.

Perustelujen mukaan toiminnassa mukana olevien nuorten määrä ja määrän kasvu varsinkin rippikouluissa edellyttää viran vakinaistamista.

Kokouksessaan kirkkovaltuusto päätti valita seurakunnan tilintarkastusyhteisöksi KPMG Oy Ab:n tilikausiksi 2019–2022.

Kirkkovaltuuston kokous 17. joulukuuta oli avoin yleisölle.

Pöytäkirja on luettavissa seurakunnan verkkosivuilla sen tarkastamisen jälkeen tämän linkin takana.

Kirkkovaltuuston käsittelemä talousarvioehdotus 2020 löytyy tämän linkin takaa.

Marita Miettinen

Thu Dec 19 16:16:00 EET 2019