Kirkonkellot kutsuvat rukoukseen

Lempäälän Pyhän Birgitan kirkon ja Ristimäen kappelin kellot soivat pääsiäistä edeltävällä, nk. hiljaisella viikolla maanantaista torstaihin joka päivä kello 12.

Kellojen soitolla kuntalaisia kutsutaan rukoilemaan ja muistamaan koronavirusepidemian uhreja ja heidän läheisiään. Rukouksiin halutaan sulkea myös terveydenhuollossa työtä tekevät ja maan johtajat vaikean ajan keskellä.

– Rukoukseen voi yhtyä vaikka tutun Isä meidän -rukouksen sanoin, ehdottaa aloitteen tehnyt Tampereen seurakuntien tuomiorovasti Olli Hallikainen

– Halusimme Lempäälässä lähteä tähän mukaan, Toivon, että kellojen soitto voisi rohkaista meitä kaikkia yhteiseen rukoukseen, vs. kirkkoherra Matti Vehviläinen sanoo.

Pääsiäistä edeltävän hiljaisen viikon perinteisiin kuuluu, että pitkäperjantaina kellot eivät soi ja lauantainakin soitetaan vain ehtookelloja. Pääsiäisaamuna kirkon kellot soivat pääsiäisen ja Jeesuksen ylösnousemuksen kunniaksi.

2020-04-03 15:56:00.0