Kulunut vuosi täyttyi kohtaamisista

Maaliskuun lopussa kirkkoneuvostossa käsitellystä vuoden 2019 toimintakertomuksesta vs. kirkkoherra Matti Vehviläinen nosti esiin pari asiaa.

–Vuosi on pitänyt sisällään kohtaamisia, ihmisten rinnalla kulkemista ja monenlaista arjen perustyötä. Se on myös selventänyt tarvetta ajatella uudella tavalla, etsiä uusia keinoja ja tuoretta tarttumapintaa ihmisten arjen elämään.

Tukea uuden etsintään ja löytämiseen odotetaan seurakunnan strategiatyöryhmältä, joka aloitti työskentelynsä tämän vuoden tammikuussa.

Myös hallinnon prosesseja ollaan Vehviläisen mukaan selkiyttämässä. Niitä pyritään kehittämään samassa linjassa ja samaan tahtiin toiminnan kehittämisen kanssa.

–Tilojen hankinta vuokralle Lempäälä-talosta pitkittyi, ja se kuormitti hallintoa merkittävästi. Syksyllä perustettiin hallintotyöryhmä, joka tuo esityksensä hallinnon ja päätöksenteon kehittämisestä samaan aikaan strategiatyöryhmän kanssa, Vehviläinen sanoo.

(RP)

Thu Apr 16 08:00:00 EEST 2020