#YHTEYSKOTIIN - soittokierros yksin asuville alkaa

Korona-pandemia on saanut kunnassa useat toimivat tahot pohtimaan Lempäälässä asuvien hyvinvointia.

Kohtaamiset on korona-aikana viety minimiin, moni viettää päivänsä ilman arkea turvaavia rutiineita ja sosiaalisia suhteita. Uusi elämäntilanne voi herättää pelkoa, ihmetystä, ahdistusta ja monenlaista huolta.

Kunnan, seurakunnan ja SPR:n vapaaehtoiset soittavat 13.5. alkaen yksin asuville, kyselevät kuulumisia ja kartoittavat mahdollisen avun tarpeen.

– Haluamme vahvistaa lempääläläisten yhteisöllisyyttä ja viestiä siitä, että yhdessä tästäkin selvitään, sanoo kunnan palvelupäällikkö Marja Olli.

#YHTEYSKOTIIN -kampanjaa ovat toteuttamassa Lempäälän kunta, Lempäälän SPR ja Lempäälän seurakunta. Seurakunnasta mukaan on lähtenyt vapaaehtoisista ja työntekijöistä koostuva 15 henkilön joukko.

RP

2020-05-12 16:34:00.0