Valtuusto hyväksyi Sääksjärven lainan ja myönsi korona-apua

Etäyhteyksin 12.5. kokoontunut Lempäälän seurakunnan kirkkovaltuusto päätti ottaa enintään kahden miljoonan euron lainan Sääksjärven uuden seurakuntatalon rakentamiseen. Laina nostetaan vuosina 2020 ja 2021.

Huhtikuussa käynnistyneeseen seurakuntatalon rakennushankkeeseen on hyväksytty 3,5 miljoonan euron investointimääräraha, josta siis noin puolet katetaan lainarahalla.

Lainapäätöksen lisäksi valtuusto myönsi diakoniatyölle 100 000 euron lisämäärärahan koronakriisin synnyttämään avuntarpeeseen Lempäälässä vuoden 2020 aikana.

Seurakuntaan perustettiin talousmäärärahoista riippumaton erillinen kriisirahasto, johon voidaan ohjata yksityisiltä tai yhteisöiltä tulleita lahjoituksia. Alkupääomaksi kirjattiin yksityishenkilöltä seurakunnalle tullut noin 5000 euron lahjoitus koronakriisistä kärsivien auttamiseen.

Uuden rahaston ohjesääntö hyväksyttiin kirkkovaltuuston kokouksessa.

RP

2020-05-19 10:00:00.0