Viisi hakijaa Lempäälän kirkkoherraksi

Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli tiedottaa, että Lempäälän seurakunnan kirkkoherran virkaa ovat hakeneet 18.12.2020 kello 15 mennessä Hattulan seurakunnan seurakuntapastori Miikka Anttila, Länsi-Porin seurakunnan vs. kirkkoherra Mika Nokelainen, Punkalaitumen seurakunnan vs. kirkkoherra Leena Sorsa, Lempäälän seurakunnan vt. kirkkoherra Matti Vehviläinen ja Puolustusvoimien kenttärovasti Timo Waris.

Tuomiokapituli haastattelee virkaa hakeneet tammikuussa. Tuomiokapituli antanee istunnossaan 13.1.2021 hakijoista kelpoisuuspäätöksen ja lausunnon, jonka jälkeen kirkkoherranvaalin toimittaminen siirtyy seurakunnan tehtäväksi. Vaalin valmistelijana seurakunnassa toimii lääninrovasti Seppo Jarva.

Lempäälän seurakunnan kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla, jonka toimittaa kirkkovaltuusto.

Lempäälän seurakunnan kirkkoherran virka tuli avoimeksi, kun kirkkoherra Mikko Oikarinen siirtyi eläkkeelle 1.9.2020 lukien.

2020-12-18 15:20:00.0