Yhteisvastuukeräys alkaa - kirkkokonsertti etäyhteyksin 7.2.

Soittaja huilunsa kera.

Huilisti Marianne Järvinen esiintyy Yhteisvastuukonsertissa käyrätorvensoittaja Jouni Suurosen ja kanttori Pietari Korhosen kanssa.

Sunnuntaina 7.2. kello 18 järjestetään Pyhän Birgitan kirkossa suoratoistona konsertti seurakunnan Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Valtakunnallinen Yhteisvastuukeräys käynnistyy samana päivänä eli 7. helmikuuta. Tänä vuonna keräyksen teemana on ikäihmisten taloudellinen ahdinko ja sen helpottaminen.

Konsertissa esiintyvät Marianne Järvinen (huilu), Jouni Suuronen (käyrätorvi) ja seurakunnan kanttori Pietari Korhonen (urut). Mukana myös diakonian työalajohtaja Henriikka Tarri.

Konsertin ohjelma on barokkimusiikkihenkinen. Säveltäjänimet ovat J.S. Bach, A. Corelli, G. Ph. Telemann ja A. Stradella. Teoksista tutuimmat lienevät J.S. Bachin ”Air” ja ”Jesus bleibet meine Freude”, joka tunnetaan myös nimellä ”Kristus valo valkeuden”.  Muusikot soittavat yksin ja yhdessä.

Konsertti lähetään suoratoistona Lempäälän seurakunnan Youtube-kanavalla. Pääset sinne tämän linkin kautta.
Tarkoitus on, että konsertti olisi katsottavissa myös jälkikäteen.

Muusikkoesittely: Marianne Järvinen

Lappeenrannan kaupunginorkesterin huilun äänenjohtaja Marianne Järvinen aloitti huilunsoiton opiskelun 10-vuotiaana Tampereen konservatoriossa. Hän valmistui erinomaisin arvosanoin musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemiasta.

Järvinen on myös opiskellut Hollannissa Emily Beynonin ja Saksassa Michael Faustin kursseilla. Marianne esiintyi 19-vuotiaana Radion sinfoniaorkesterin solistina ja on myöhemmin esiintynyt erilaisten orkesteriden solistina.

Järvinen on kotoisin Pirkanmaalta, ja hän ollut huilunsoiton opettajana Lempäälässä ja Tampereella.

Muusikkoesittely: Jouni Suuronen

Muusikko Jouni Suuronen on käyrätorvensoittaja Tampere Filharmoniassa. Vapaa-ajalla hän opettaa Valkeakosken musiikkiopistossa sekä soittaa käyrätorviyhtyeessä.

Hän opiskeli käyrätorvensoittoa Keski-Pohjanmaan musiikkiopistossa, Sotilasmusiikkikoulussa, Helsingin konservatoriossa sekä Sibelius-Akatemiassa. Lisäksi hän on käynyt lukuisia mestarikursseja.

Ammattilaisura alkoi vuonna 1987 Seinäjoen orkesterissa. Tampere Filharmonian käyrätorviryhmässä hän aloitti vuonna 1998. Musiikin lisäksi hän ajaa ja kunnostaa moottoripyöriä.

Mon Feb 01 13:16:00 EET 2021