Kirkkoneuvostossa pohditaan henkilövalintoja

Tiistaina 16. helmikuuta kokoontuvan Lempäälän seurakunnan kirkkoneuvoston esityslistalla on useita henkilöstöasioita ja -valintoja. Niistä tärkeimpänä puidaan kirkkovaltuuston vaalia varten tehtävää esitystä seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi.

Kirkkoherran vaalin toimittaa seurakunnan 27-henkinen kirkkovaltuusto 23. helmikuuta.

Tulevassa kirkkoneuvoston kokouksessa täytetään myös yksi seurakuntapastorin virka. Virkaa haki 7. helmikuuta päättyneellä hakuajalla 44 henkilöä. Heistä 16 oli pappeja ja 28 teologian maistereita tai lähiaikoina maistereiksi valmistuvia. Haastatteluun kutsuttiin kuusi hakijaa.

Neuvoston punnittavaksi tulee myös esitys, että seurakunta järjestäisi jatkossa keittiöpalvelut oman keittiöhenkilökunnan voimin. Jos ehdotus hyväksytään, uudet tehtävät tulevat hakuun maaliskuun alussa.

Suunnitelmissa on lisäksi vahvistaa yhteistyötä Sääksmäen seurakunnan kanssa kouluttamalla tehtäviin molempia seurakuntia palveleva suntio. Noin puolitoista vuotta kestävä koulutus on tarkoitus toteuttaa oppisopimuskoulutuksena.

RP

Lue kirkkoneuvoston esityslista kokonaisuudessaan tästä.

2021-02-12 18:42:00.0