Uusi seurakuntapastori on Riikka Mattila

Riikka Mattilan kuva papin asussa, kädet ovat ilmeikkäästi etualalla ja kämmenet ylöspäin.

Riikka Mattila siirtyy Lempäälään Kangasalan seurakunnasta. Siellä hän on ollut kunnan asukkaiden keskelle jalkautuvana citypappina.

Lempäälän seurakunnan seurakuntapastorin virkaan on valittu teologian maisteri, pastori Riikka Mattila, 35, Tampereelta.

Valinnan teki seurakunnan kirkkoneuvosto 16. helmikuuta. Mattila aloittaa työt Lempäälässä 3. toukokuuta. Kirkon pappisviroissa varsinaisen viranhoitomääräyksen antaa hiippakunta.

Virkaa haki 44 henkilöä. Heistä 16 oli pappeja ja 28 teologian maistereita tai lähiaikoina maistereiksi valmistuvia. Haastatteluun kutsuttiin kuusi hakijaa.

Seurakuntapapin paikka tuli avoimeksi vuoden vaihteessa, kun Saila Munukka valittiin Mänttä-Vilppulan seurakunnan kirkkoherraksi. Munukan viransijaisuutta on hoitanut vuoden 2020 alusta  alkaen pastori Laura Suokas.

"Ilolla odotan kevättä"

Riikka Mattila valmistui vuonna 2010 teologian maisteriksi Helsingin yliopistosta. Hänet vihittiin samana vuonna papiksi. Työurallaan hän on työskennellyt pappina eri puolilla Pirkanmaata.

Tällä hetkellä hän on seurakuntapastorina ja citypappina Kangasalan seurakunnassa.
– Lempäälä on sekä paikkakuntana että seurakuntana minulle tuttu. Lempälässä asuu paljon ystäviäni. Yhdessä vaiheessa kävimme perheemme kanssa säännöllisesti Kuljussa Majakkamessussa, hän kertoo.

Mattila aloittaa virassa, jossa työhön kuuluu Sääksjärven uuden seurakuntatalon toiminnan suunnittelu ja käynnistäminen moniammatillisen tiimin jäsenenä. Talon toiminta käynnistyy elo-syyskuussa koronan sallimissa rajoissa.

- Minua innostaa ja kiehtoo alueen tilanne, uudet tilat ja mahdollisuudet seurakuntalaisten kanssa, Riikka Mattila sanoo.
- Ilolla odotan kevättä.

Suntio-opiskelija yhdessä Sääksmäen seurakunnan kanssa

Kirkkoneuvosto päätti helmikuun kokouksessaan myös muista henkilöstoasioista.

Andrei Bouzo aloittaa Lempäälän ja Sääksmäen (Valkeakosken) seurakuntien yhteisenä suntion oppisopimusopiskelijana toukokuun alussa.

Ehdotusta keittiöpalvelujen muuttamisesta ja järjestämisestä oman keittiöhenkilökunnan voimin neuvosto käsittelee uudelleen jatkovalmistelun jälkeen.

Katso kirkkoneuvoston esityslistat ja pöytäkirjat tämän linkin takaa.

2021-02-19 12:42:00.0