Kaatuneitten muistopäivää vietetään perinteisesti, mutta etäyhteyksien äärellä

Kaatuneitten muistopäivän jumalanpalvelus sekä muistohetki seppeltenlaskuineen ovat seurattavissa suorina lähetyksinä kokoontumisrajoitusten estäessä yleisötapahtumat. Muistopäivää vietetään 16. toukokuuta.

Juhlapäivää kunnioitetaan ja kukkalaitteet lasketaan poikkeusjärjestelyin. Kuntalaisten toivotaan käyvän muistomerkeillä omilla kunniakäynneillään juhlapäivänä puolenpäivän jälkeen.

- Poikkeuksellinen aika edellyttää poikkeusjärjestelyjä, mutta toivomme voivamme tarjota merkityksellisiä hetkiä etäyhteydellä, toteaa sivistysjohtaja Nina Lehtinen.

Jumalanpalvelus videoidaan suljetuin ovin. Jumalanpalvelus on seurattavissa Lempäälän seurakunnan YouTube-kanavalla tämän linkin takana

Muistohetki videoidaan yleisöltä suljettuna tapahtumana. Tallenne on seurattavissa 25.5.2021 saakka maksutta, linkki Lempäälän-Vesilahden Sanomien sivulla lvs.fi.

Juhlahetkessä kuullaan kunnanhallituksen jäsenen Tuukka Liuhan puhe sekä Hugo Suurosen trumpetilla soittamat Oi kallis Suomenmaa sekä virsi 577: Sun kätes, herra, voimakkaan.

Kunnan, seurakunnan ja kansalaisjärjestöjen yhteiset seppeleet lasketaan sankariristille ja Karjalaan jääneiden muistomerkille, vapaussodan muistomerkille Kirkkotorilla sekä vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkille Ristimäkeen.

Lempäälän kunta ja seurakunta

Teksti: Lempäälän kunta/www.lempaala.fi