Kati Nieminen aloittaa innolla vs. talousjohtajana

Uuden vs. talousjohtajan henkilökuva, jossa hän seisoo parvekkeella. Taustalla näkyy kesäistä luontoa.

Kati Nieminen aloittaa työt Lempäälässä 1. elokuuta.

Seurakunnan määräaikainen talousjohtaja on Kati Nieminen, 43, Pirkkalasta. Valinnan teki kirkkoneuvosto kokouksessaan 8. kesäkuuta.

Määräaikaisuus on viiden kuukauden mittainen ja kestää 1.8.–31.12.2021.

Talousjohtajan määräaikainen tehtävä avautui, kun Lempäälän ja Sääksmäen seurakuntien yhteinen talousjohtaja Anneli Hell jäi virkavapaalle.

Paikkaa haki kymmenen henkilöä, joista kolme kutsuttiin haastatteluun. Tulevan syksyn aikana kirkkoneuvosto päättää talousjohtajan viran vakituisesta täyttämisestä.

Pitkä kokemus Pirkkalan kunnan kirjanpitäjänä

Kati Nieminen on koulutukseltaan liiketalouden tradenomi ja hallintotieteiden maisteri. Hänellä on noin kymmenen vuoden työkokemus Pirkkalan kunnan kirjanpitäjänä.

- Tämä on itselleni loistomahdollisuus. Aloitan elokuussa innokkaalla mielellä. Työhaastattelussa Lempäälän seurakunnasta jäi hyvä kuva, hän kertoo.

- Koen, että minulla on osaamista ja annettavaa asiantuntijana Lempäälässä. Omassa työpaikassani Pirkkalan kunnassa ei ole avautumassa vastaavia tehtäviä.

Maisteriksi kahdessa vuodessa - töiden ohessa

Lempäälän seurakunnan talousjohtajan paikka osui sopivaan saumakohtaan Niemisen uralla. Hän valmistui toukokuussa kahden vuoden rutistuksen jälkeen hallintotieteiden maisteriksi.

- Omalta osaltaan opinnot vahvistivat taloushallinnon asiantuntijuutta. Olen vuosien ajan toiminut asiantuntijana myös mieheni yrityksessä.

Maisteriksi Nieminen opiskeli töiden ohella. Tutkinto tuli valmiiksi kahdessa vuodessa.
- Olen järjestelmällinen. Tein opinnot nopeasti hyvän suunnittelun ja suunnitelman noudattamisen avulla. Välillä oli toki tiukkaa, hän kuvailee.

Teksti: Marita Miettinen
Kuva: Kati Niemisen kotialbumi