Sääksjärven seurakuntatalo Satama vihittiin käyttöön

Sääksjärven seurakuntatalon avajaiset

Sääksjärven uuden seurakuntatalon avajaisia juhlisti monenikäisten seurakuntalaisten joukko.

Sääksjärven uusi seurakuntatalo Satama vihittiin juhlallisesti käyttöön sunnuntaina 26.9.

Tilat vihki Tampereen hiippakunnan piispa Matti Repo. Juhlamessussa siunattiin tehtäväänsä myös Sääksjärven alueen pappi, seurakuntapastori Riikka Mattila.

–Teillä on nyt käytössä yhteinen kirkkotila, jossa voidaan viettää jumalanpalveluksia, konfirmoida, vihkiä ja kastaa. Ottakaa omaksenne myös se työntekijä, jonka olemme tänään tehtävään siunanneet, piispa evästi.

Uuden kirkkosalin akustiikkaa pääsivät koko sydämellä veisaavan juhlaväen lisäksi testaamaan sellisti Juho Kanervo ja juhlahetkeen virittäytynyt Sataman lapsikuoro.

Messussa saivat ensiesityksensä Pekka Mäenpään säveltämä ja sanoittama Sataman tunnuslaulu ”Kyllä meidän kelpaa” sekä Merja Lohilahden ”Glooria kaikukoon”.

–On riemullista nähdä eri sukupolvet yhdessä. Saamme aina palata tähän ”satamaan”, joka on tehty palvelemaan eri-ikäisiä sääksjärveläisiä, kirkkoherra Matti Vehviläinen muistutti.

Avajaispäivänä uusiin tiloihin tutustui noin neljäsataa vierasta.

– Iloitsen siitä, että työntekijät, talkoolaiset ja paikalliset toimijat antoivat juhlaan panoksensa luoden mahtavaa kylätunnelmaa. Se kertoo siiitä, että Sääksjärven ihmiset ovat meille tärkeitä, juhlapäivän tunnelmaa kiteytti Riikka Mattila.

Teksti: Raili Paul

Kuva: Sonja Meskanen