Kappalaiseksi valittiin Henri Karvinen

Kirkkovaltuusto teki kokouksessa valintansa suljetulla lippuäänestyksellä, jossa Henri Karvinen voitti toiseksi tulleen Manta Jutilan yhdellä äänellä.

Kirkkoneuvoston perustama valmisteluryhmä ehdotti yksimielisesti virkaan vs. johtavaa kappalaista, Manta Jutilaa.

Lempäälän seurakunta etsi tehtävään motivoitunutta, organisointi- ja yhteistyökykyistä henkilöä, jolla on vahva osaaminen papin työstä sekä kehittävä, tulevaisuuteen suuntaava työote. Myös halua sitoutua Lempäälän seurakunnan strategiaan, valmiuksia tiimin johtamiseen ja esimiestyöhön sekä nykyaikaisia viestintätaitoja arvostettiin.

Kappalainen toimii kirkkoherran sijaisena, joten kokemus esimiestyöstä katsottiin eduksi.

Kirkkovaltuuston valintapäätös on ehdollinen, kunnes virkaan valittu on esittänyt pyydetyt asiakirjat seurakunnalle. Kirkkoherra vahvistaa kirkkovaltuuston ehdollisen valinnan viranhaltijapäätöksellään valitusajan jälkeen.

Sun Oct 31 14:00:23 EET 2021