Itsenäisyyspäivän vietto alkaa Lempäälässä jumalanpalveluksella

Mukana ovat kirkkoherra Matti Vehviläinen, kanttori Merja Lohilahti sekä Lempäälän Mieskuoro Pilvi Pursiheimon johtamana. Partiolaiset palvelutehtävissä.

Jumalanpalvelus on katsottavissa suorana Lempäälän seurakunnan YouTube-kanavalla.

Kunniakäynnit sankarihautausmaalla ajoittuu noin kello 11:een.

Seppeleet lasketaan Sankariristille ja Karjalaan jääneiden muistomerkille. Lempäälän Mieskuoro laulaa Oi, kallis Suomenmaa. Puheen pitää kirkkovaltuutettu Timo Viitanen.

Yhdessä lauletaan virrestä 577 säkeistöt 1, 3 ja 7.

Seppeleet lasketaan myös Vapaussodan muistomerkille Kirkkotorilla ja Vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkille Ämmänristinmäellä.

Perinteiset itsenäisyyspäivän juhlakahvit ja itsenäisyysjuhla Virta-kampuksella on peruttu kokoontumisrajoitusten vuoksi.

Itsenäisyyspäivän hartaus Lempäälän kirkossa klo 16. Mukana Riikka Mattila ja Merja Lohilahti. Järjestelyistä vastaavat Lions Club Lempäälä Birgitat. Iltahartauden jälkeen kynttilöiden sytytys sankarihaudoilla.

Tue Nov 30 12:37:00 EET 2021