Jumalanpalvelukset jatkuvat entiseen tapaan – niitä voi myös seurata suorana lähetyksenä Lempäälän seurakunnan Youtube-kanavalta

Lempäälän seurakunnassa messut eli ehtoollisjumalanpalvelukset jatkuvat entiseen tapaan. Niissä ehtoollinen ja rukouspalvelu toteutetaan reippailla turvaväleillä ja muutoinkin terveysturvallisuus huomioon ottaen.

Jumalanpalveluksia järjestetään joka sunnuntai Lempäälän kirkossa ja useana sunnuntaina Kuljun Majakassa (Majakkamessu). Jokaisen jumalanpalveluksen jälkeen rukouspalvelija on tavattavissa henkilökohtaista keskustelua ja rukousta varten.

Tammikuussa kaikki kello 10 pidettävät sunnuntain messut lähetetään suorana Lempäälän seurakunnan Youtube-kanavalla.

Seurakunnan tiloihin voidaan ottaa yleisöä korkeintaan viidesosa maksimiväkimäärästä. Tämä pätee myös niissä pidettävään yksityistilaisuuteen, kuten kastejuhlaan tai muistotilaisuuteen.

Tilaisuuksissa suositellaan istumista perhekunnittain.

Seurakunnan kokoavasta toiminnasta vain pienet vertais- ja rukousryhmät voidaan järjestää.

Kaikissa tilaisuuksissa on vahva maskisuositus sekä pyyntö noudattaa hyvää käsi- ja yskimishygieniaa.

Koronarajoitukset eivät koske vuonna 2003 syntyneiden ja sitä nuorempien lasten harrastustoimintaa. Näin ollen esimerkiksi Lempäälän seurakunnan järjestämät päiväkerhot järjestetään suunnitelmien mukaan. Perjantain perhekerhot järjestetään tammi- ja helmikuussa ulkoillen.

Lasten ja nuorten kuorotoiminta on tauolla, samoin leirit ja rippikoulujen tapaamiset.

Etäyhteyksin tilaisuuksia voidaan kuitenkin järjestää.

Seurakunta on vahvasti läsnä lempääläläisten arjessa ja juhlassa poikkeusajasta huolimatta. Päivystävään pappiin saa yhteyden maanantaista perjantaihin kello 9–15, p. 040 8049 130.

Myös diakoniatyöntekijät ja muut seurakunnan työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse, yhteystiedot löydät täältä.

Ajantasaisimmat tiedot tilaisuuksistamme löytyvät verkkosivujemme tapahtumakalenterista.

Mon Jan 10 15:29:39 EET 2022