Haku hautausmaiden kesä- ja kausitöihin avautui!

– Nuorilla on mahdollisuus työllistyä heti kevätlukukauden päätyttyä. Työvoimaa hautausmaille tarvitaan myös loppukesästä ja alkusyksystä, mikä on hyvä mahdollisuus esimerkiksi välivuotta suunnitteleville tai opiskeluista muutoin vapaana oleville, kertoo Lempäälän seurakunnan henkilöstöpäällikkö Arja Lähdekorpi.

Kesänuoria otetaan sekä kirkkohautausmaalle että Ristimäen hautausmaalle.

Bonuksena näissä pesteissä ovat raitis ulkoilma, kaunis työympäristö sekä koheneva fyysinen kunto, sillä töissä tulee liikuttua laajalla alueella.

Kesätyöntekijän on oltava 16 vuotta täyttänyt henkilö viimeistään työsuhteen alkaessa. Hänen ensisijaisia tehtäviään ovat hautausmaa-alueen kunnossapito- ja hautainhoitotyöt.

Kausityöntekijöiksi hakeutuvilla katsotaan eduksi puutarha- ja viheralan koulutus ja kokemus. Ruohonleikkaaja keskittyy hoitamaan nurmialueita seurakunnan työkoneilla, vaikkakin tekee myös muita työnantajan määräämiä töitä.

Palkat määräytyvät Kirkon virka- ja työehtosopimuksen (KirVESTESin) mukaan.

Kirjalliset hakemukset näihin Lempäälän seurakunnan työpaikkoihin jätetään KirkkoHR-verkkopalvelun kautta viimeistään 18.2.2022.

Hautausmaan kesätyöntekijällä palkka on 1 189,30 euroa ja puutarha-alan koulutuksessa olevalla 1 386,45 euroa kuukaudessa.

Puutarha-alan koulutuksen suorittanut henkilö kuuluu palkkaluokkaan 202, jolloin palkka on 1 658,43 kuukaudessa.

Hautausmaan kausityöntekijällä (myös ruohonleikkaajalla) palkkaluokka on 301, jonka mukaan palkka on 1 783,47 euroa kuukaudessa.
Työjohtovastaavan tehtäviin sijoittuva hautausmaan kausityöntekijä kuuluu palkkaluokkaan 303, jolloin palkka on 1 913,92 euroa kuukaudessa.
Lisätietoja antaa seurakuntapuutarhuri Petri Solja 050 544 3531, petri.solja@evl.fi

2022-01-11 12:00:00.0