Kati Nieminen valittiin määräaikaiseksi talousjohtajaksi

Seurakunnan määräaikaiseksi talousjohtajaksi on valittu Kati Nieminen. Valinnan teki kirkkoneuvosto kesäkuun kokouksessaan 8. kesäkuuta.

Määräaikaisuus on viiden kuukauden mittainen ja kestää 1.8.–31.12.2021. Tehtävä avautui, sillä Lempäälän ja Sääksmäen seurakuntien yhteinen talousjohtaja Anneli Hell on virkavapaalla.

Paikkaa haki kymmenen henkilöä, joista kolme kutsuttiin haastatteluun. Kati Nieminen on koulutukseltaan tradenomi ja hallintotieteiden maisteri. Hänellä on noin kymmenen vuoden työkokemus Pirkkalan kunnan kirjanpitäjänä.

Vihreää valoa Kuljun vanhan seuriksen tontin vuokraamiselle

Kirkkoneuvosto käsitteli ja hyväksyi omalta osaltaan Kuljun vanhan seurakuntatalon tontin maanvuokrasopimuksen. Lopullisesti asiasta päättää seurakunnan kirkkovaltuusto 15. kesäkuuta.

Mediset Hoivarakentajat Oy on kiinnostunut vuokraamaan seurakunnalta Kuljun vanhan seurakuntatalon 3800 neliömetrin suuruisen tontin. Hinta olisi 7500 euroa vuodessa ja sopimuksen kesto 30 vuotta.

Mediset Hoivarakentajat Oy kaavailee paikalle lastensuojeluyksikköä. Tämä tarkoittaa samalla vanhan kiinteistön purkamista.

Monia henkilöstömuutoksia

Henkilöstöasioissa neuvosto myönsi osa-aikaisen (80 %) kanttori Terhi-Tuulia Keräsen, lastenohjaaja Merja Virtasen ja vahtimestari-siivooja Seija Peltosen irtisanoutumiset. Peltonen jää eläkkeelle, muut siirtyvät toisen työnantajan palvelukseen.

Neuvosto puolsi seurakuntapastori Emmi Korven virkavapautta 1.8.2021–31.7.2022 mutta ei seurakuntapastori Leena Sorsan virkavapausanomusta 1.9. 2021-28.2.2022.

Seurakunta on linjannut virkavapaan enimmäisajaksi vuoden. Sorsa on ollut virkavapaalla 1.9.2020-31.8.2021. Leena Sorsa on valittu Akaan seurakunnan kappalaiseksi.

Neuvosto myönsi tiedottaja Marita Miettiselle opintovapaata 1.9.-31.1.2021. Vapaa edellyttää työllisyysrahaston tuen.

Emmi Korven virkavapaan sijaisuutta ajatellen neuvosto päätti avata määräaikaisen papin haun. Hakuaika on 14.6.-11.7.2021. Määräaikaisuus kestää 1.9.–11.7.2021.

Kappalaisen virka hakuun

Henkilöstöasioihin kuului vielä neuvoston päätös kappalaisen viran avaamisesta. Neuvosto pyytää tuomiokapitulia julistamaan viran haettavaksi. Sen edellinen hoitaja, Matti Vehviläinen, valittiin seurakunnan kirkkoherraksi.

Kappalaisen viran täyttäminen edellyttää vaalia ja yhteistyötä Tampereen hiippakunnan tuomiokapitulin kanssa. Jos asiat etenevät suunnitelmien mukaan, kappalaisen vaali toimitettaisiin kirkkovaltuustossa 26.10.2021.

Kirkkoneuvosto hyväksyi seurakunnan kolehtisuunnitelman kesän ajaksi (1.7.-31.8.). Neuvosto hyväksyi myös seurakunnan tietosuojapolitiikan ja nimesi tietosuojaryhmän.

Ryhmään kuuluu kirkkoherra, talousjohtaja, henkilöstöpäällikkö ja tietosuojan yhteyshenkilö. Yhteyshenkilönä on seurakuntapuutarhuri Petri Solja.

Lisäksi neuvosto kuuli kokouksessaan lapsi-ja perhetyön sekä musiikkityön henkilöstösuunnitelmasta sekä esteettömyysselvityksestä hautausmailla, kirkossa, kappelissa ja hautaustoimen palveluissa.

Kirkkoneuvoston esityslistat ja pöytäkirjat löydät tämän linkin takaa.

2021-06-10 12:59:00.0