Retki toukokuiseen Viroon 19.-21.5. - Ilmoittaudu viimeistään 19.4.

Mainoskuva, jossa taustalla linnoitus ja päällä kaunokirjoitettu teksti

Retki keväiseen Viroon 19.-21.5.2023

Lähde seurakuntamatkalle keväiseen Viroon! Matkaohjelmassa Tallinna, Rakvere, Jõhvi ja Viljandin ystävyysseurakunta. Matkanjohtajina kirkkoherra Matti Vehviläinen ja kanttori Pietari Korhonen. Musiikillisella matkalla on mukana myös Pietari & Kalat -kuoro.

Kuljetukset hoitaa Tilausliikenne Markku Mikkola ja Tallink m/s MyStar. Vastuullinen matkanjärjestäjä on Matkapojat Oy. Matkan hinta on 299 €/henkilö jaetussa kahden hengen huoneessa ja 449 €/henkilö yhden hengen huoneessa.

Katso tarkempi matkaohjelma täältä.

Ilmoittautuminen 19.4. mennessä sähköisesti: bit.ly/viljandi2023
Ilmoittautumeille lähetetään matkakirje ja lasku.

Matkaohjelma 19.-21.5.

Perjantai 19.5. Tallinna

• Tutustuminen Piritan luostarin raunioihin.
  • Omaa aikaa Vanhassa kaupungissa ja mahdollisuus rentoutua Metropol Spa Hotelin kylpyläosastolla.

Lauantai 20.5. Rakvere, Purtse ja Jõhvi (Itä-Virumaa)

• Reitti Suomenlahden rannikkoa pitkin Itä-Virumaalla.
  • Kohteina viehättävä Rakveren kaupunki, joka on yhdistelmä historiaa ja nykypäivää. Kaupungissa 1200-luvulta peräisin olevat linnanrauniot ja nykyaikainen keskusta kohtaavat.
  • Lounas Liimalan rannassa Purtsen huvivenesataman lähellä sijaitsevassa Restoran Tuliveessä, jonka tarjoamasta kauniista merinäköalasta voi nauttia sekä terassilta että saliin avautuvien suurien ikkunoiden läpi.
  • Muuseumiöö (museoiden yö) Jõhvin Pyhän Mikaelin kirkossa. Kahvit kirkolla, tutustuminen kirkkoon ja kirkkomuseoon. Pietari & Kalat -kuoron konsertti ja muuseumiöön ohjelmaa. Päivällinen yhdessä.

Sunnuntai 21.5. Viljandi

• Majoittuminen Hotel Centrumissa.
  • Messu ystävyysseurakuntamme Viljandin Paavalin kirkossa. Liturgina kirkkoherra Allan Praats, saarna Matti Vehviläinen, musiikki Pietari & Kalat -kuoro. Kirkkokahvit viljandilaisten kanssa.
  • Kävelykierros Viljandin keskustassa.

• Matti Vehviläinen, p. 050 544 33 58, sp. matti.vehvilainen@evl.fi
  • Pietari Korhonen, p. 050 544 33 46, sp. pietari.korhonen@evl.fi

Ilmoittautuminen sähköisesti: bit.ly/viljandi2023 Huom! Ilmoittautuminen 19.4. mennessä.

Ilmoittautuneille lähetetään matkakirje ja lasku.

Varausehdot

• Sitova ilmoittautuminen ja matkan maksaminen 19.4. mennessä. Mikäli peruutus tapahtuu tämän jälkeen, matkan hinnasta pidätetään varausmaksu, joka on 25 % matkan hinnasta.
  • Matkalle lähtijät on vakuutettu Lempäälän seurakunnan ryhmätapaturmavakuutuksella, muusta vakuutuksesta jokainen lähtijä vastaa itse.
  • Muutokset matkanohjelmassa ovat mahdollisia

Tällä matkalla noudatetaan yleisiä matkapakettiehtoja sekä Matkapojat Oy:n lisä- ja erityisehtoja / Matkapojat Oy:n matkaehtoja, joihin voi tutustua: https://www.matkapojat.fi/dokumentit/Hybridiehdot.pdf

Pietari Korhonen
Pietari Korhonen
kanttori

Arkiseen työpäivääni voi kuulua kuoroharjoituksia, palavereja ja musiikin suunnittelua, sovittamista, urkujen viritystä sekä sähköpostiliikenteen hoitoa. Haaveilen, että ehtisin harjoitella enemmän. Olen omalla alallani, ja parasta on huomata, miten musiikki koskettaa ihmisiä. Minulla on paras mahdollinen työnantaja: se on viime kädessä Taivaan Isä. Kirkon tärkein tehtävä on kertoa sanoin ja teoin rakastavasta Jumalasta. Musiikki välittää kristillistä uskoa, mutta lisäksi se virkistää, poistaa ahdistusta, hiljentää, luo tunnelmaa ja yhdistää. Vapaa-aikanani harrastan kuntoilua, kuten suunnistusta, lenkkeilyä ja hiihtoa. Teen myös metsätöitä.

2023-03-31 11:38:00.0