Pääsiäinen Lempäälässä - ylösnousemuksen ihme

Pääsiäisen teemakuva, jossa henkilö kurkistaa iloisena tyhjään hautaan.

Lempäälän seurakunnan pääsiäisen viettoon kuuluu tänä vuonna tuttu, iloinen palmusunnuntain perhemessu ja  kirkon vanhat ja syvälliset perinteet - mutta myös jotain aivan uutta.

Uutta ovat elokuvaillat ja iltahartaudet pitkäperjantaina Pyhän Birgitan kirkossa ja pääsiäispäivänä Sääksjärvellä seurakuntatalo Satamassa. Uutta Lempäälässä on myös yhteinen pääsiäisateria pääsiäismessun jälkeen Lempoisten seurakuntatalossa.

Pääsiäisen aikaan johdattaa lauantaina 23. maaliskuuta oleva Kristuksen kärsimystä pohtiva yleisötilaisuuus, joka liittyy aiemmin päivällä olevaan Torinon käärinliina -asiantuntijaseminaariin.

Pääsiäinen Lempäälässä

La 23.3. klo 18 Valokuva Jeesuksesta - Torinon käärinliina -seminaarin yleisötilaisuus Sääksjärven srk-talo Satamassa (Pitkäahteentie 14). Yleisötilaisuuden teemana Kristuksen kärsimys.

Ohjelmassa: virsirunoilija Pekka Kivekäs: Paul Gerhardin seitsemän virttä Vapahtajan kärsimyksestä ja professori (emeritus) Jouko Martikainen: Miten kuolemamme on kuristettu kuoliaaksi kuolemalla?
Vapaa pääsy.

Palmusunnuntai 24.3.

Klo 10 perhemessu Pyhän Birgitan kirkossa. Tule moikkaamaan veikeää Kopo-aasia, virpomaan ja riemuitsemaan pääsiäisen odotuksesta. Menossa mukana myös lapsikuoro. Seurakuntatalolla messun jälkeen kirkkokahvit/mehut ja lapsille pääsiäisen toimintapisteitä. Tervetuloa mukaan! Mukana Henri-pappi, Kaisa-kanttori ja lapsi- ja perhetoiminnan väkeä.

Klo 13 Satamamessu Sääksjärven srk-talo Satamassa.

Klo 19 Passion-pääsiäismusikaali Pyhän Birgitan kirkossa. Mukana Pyhän Birgitan Laulajat, Pietari & Kalat, Hymnus ja Lapsikuoro. Kuoroja johtaa musikaalin tekijä Anu Neuvonen. Vapaa pääsy.

Hiljainen viikko

Hiljaisen viikon iltakirkot Pyhän Birgitan kirkossa kello 18. Tule virittäytymään pääsiäisen tunnelmaan!

Ma 25.3. klo 18 hiljaisen viikon iltakirkko virsien äärellä Pyhän Birgitan kirkossa. Mukana pastori Heikki Kärhä, kanttori Kaisa Naukkarinen ja Klaarat-kuoro.

Ti 26.3. klo 18 hiljaisen viikon iltakirkko "Viisikielinen"-laulukirjan äärellä Pyhän Birgitan kirkossa, Manta Jutila, Anu Neuvonen.

Ke 27.3. klo 18 hiljaisen viikon iltakirkko hiljaisuuden laulujen äärellä Pyhän Birgitan kirkossa, Heikki Kärhä, Pietari Korhonen ja Kipinät-kuoro.

Kiirastorstai 28.3.

To 28.3. klo 12 kiirastorstain ehtoollishetki Pyhän Birgitan kirkossa, mukana diakoniatyöntekijät, pastori Manta Jutila ja kanttori Pietari Korhonen.

To 28.3. klo 18 kiirastorstain iltamessu Sääksjärvellä srk-talo Satamassa, Matti Vehviläinen ja Anu Neuvonen.

To 28.3. klo 19 kiirastorstain iltamessu Pyhän Birgitan kirkossa. Perinteinen kiirastorstain iltakirkko. Messun keskiössä ehtoollisen asettaminen ja päätteeksi alttarin riisuminen ja pukeminen mustaan. Liturgina Manta Jutila, musiikki Pietari & Kalat ja kanttori Pietari Korhonen. Messu on nähtävissä suorana Lempäälän seurakunnan Youtube-kanavalla.

Pitkäperjantai 29.3.

Pe 29.3. klo 10 pitkäperjantain sanajumalanpalvelus Pyhän Birgitan kirkossa. Emmi Korpi, Pietari Korhonen, Juha Yli-Knuuttila (laulu).

Pe 29.3. klo 15 Jeesuksen seitsemän sanaa ristillä -passio Pyhän Birgitan kirkossa, kamarikuoro Pyhän Birgitan Laulajat, johtaa Olli-Taavetti Kankkunen. Urut, Pietari Korhonen ja puhe pastori Ville Lehonmaa. Ohjelmassa Heinrich Schützin passio Jeesuksen Kristuksen seitsemän sanaa ristillä sekä muita Jeesuksen kärsimyksestä kertovia lauluja. Vapaa pääsy.

Pe 29.3. klo 18 Passion of the Christ -elokuva (K-18) sekä iltahartaus Pyhän Birgitan kirkossa. Ainutkertainen mahdollisuus tulla katsomaan Jeesus-elokuvaa historiallisessa ja tunnelmallisessa Pyhän Birgitan kirkossa. Elokuvan jälkeen on lyhyt iltahartaus. Huom! Elokuvan ikäraja on 18 vuotta.

Pääsiäinen

La 30.3. klo 21 pääsiäisyön messu Pyhän Birgitan kirkossa, pappina Matti Vehviläinen, kanttorina Anu Neuvonen. Messun jälkeen meze-ateria Lempoisten seurakuntatalossa (8 €), ilm. viim. 25.3.: matti.vehvilainen@evl.fi

Su 31.3. klo 10 pääsiäisen juhlamessu Pyhän Birgitan kirkossa, pappina Heikki Kärhä, kanttorina Pietari Korhonen. Musiikki: Juhlakuoro, joht. Olli-Taavetti Kankkunen ja kanttori Pietari Korhonen. Messu on nähtävissä suorana Lempäälän seurakunnan Youtube-kanavalla.

Su 31.3. klo 18 Risen-elokuva (K12) sekä ehtoollishartaus Sääksjärven seurakuntatalo Satamassa. Katsomme yhdessä ylösnousemusteemaisen elokuvan Risen. Elokuvan päätteeksi vietämme ehtoollisen. Mukana pastori Henri Karvinen. Huom! Elokuvan alaikäraja on 12 vuotta.

Ma 1.4. klo 18 toisen pääsiäispäivän messu Pyhän Birgitan kirkossa, pappina Ville Lehonmaa, kanttorina Anu Neuvonen.

2024-03-01 09:55:00.0