Kirkkoneuvosto päätti 16.4.2024: puoltaa krematoriohanketta, Silventoinen vakinaiseksi

Lempäälän seurakunnan kirkkoneuvosto kokoontui tiistaina 16. huhtikuuta.

Katso tämän linkin takaa kokouksen pöytäkirja, joka on Domus-nimisellä verkkoalustalla.

Asian otsikkoa klikkaamalla avautuu saavutettava html-muotoinen asiakirja. Mukana on myös liitteitä.

Kirkkoneuvosto päätti seuraavista asioista:

• Kannatti Lempäälän seurakunnan osallistumista Pirkanmaan seurakuntien yhteiseen krematoriohankkeeseen. Lopullisesti asiasta päättää kirkkovaltuusto. Alustavan suunnitelman mukaan hanke toteutetaan perustamalla seurakuntien yhteinen osakeyhtiö ja laajentamalla Vatialan krematoriota. Esiselvityksen mukainen kustannusarvio on 5,2 miljoonaa euroa. Alustavasti mukana ovat Tampereen seurakuntayhtymän lisäksi viisi pienempää seurakuntaa. Katso lisää seurakunnan uutisista: Kirkkoneuvosto puoltaa alueellista krematoriohanketta – kirkkovaltuusto päättää lopullisesti - Lempäälän seurakunta (lempaalanseurakunta.fi)
  • Vakinaisti Jouko Silventoisen määräaikaisen vahtimestari-siivoojan tehtävän 1.6.2024 alkaen.
  • Avasi määräaikaisen vahtimestari-siivoojan työtehtävän hakua varten. Määräaikaisuus on reilun vuoden mittainen 17.6.2024–31.8.2025.
  • Päätti vuokrata määräalan Sääksjärveltä 1.7.2024–30.6.2033 väliseksi ajaksi Suomen Teollisuusvarastointi Oy:lle. Entinen vuokralainen ei jatkanut sopimustaan.
  • Hyväksyi päivitetyn valmiussuunnitelman.
  • Valitsi kaatuneitten muistopäivän juhlaan 19.5. puheenpitäjäksi kirkkovaltuutettu Kari Tolosen ja seppeleenlaskijoiksi Paula Elorannan ja Hanna Kairimon.

Kirkkoneuvosto sai tiedoksi:

• Tammi-maaliskuun 2024 talouskatsauksen.

Seurakunnan 13-jäseninen kirkkoneuvosto päättää seurakunnan juoksevista asioista ja valmistelee asiat kirkkovaltuuston päätettäväksi. Sen kokoukset eivät ole avoinna yleisölle. Lue lisää kirkkoneuvostosta tämän linkin takaa.

2024-04-19 13:00:00.0