Perhemessu ja Pieni passio - palmusunnuntai vie hiljaiseen viikkoon

Piirroskuva pääsiäismunista.

Piirroskuva: Anne Luoko.

Palmusunnuntaina Jeesus ratsasti Jerusalemiin, ja ihmiset heittelivät palmunoksia hänen kulkutielleen ja huusivat Hoosiannaa.

Samaa päivää muistetaan myös ensimmäisenä adventtina. Kuningas on liikkeellä!

Lempäälässä palmusunnuntain vietto alkaa kello 10 perhemessulla Pyhän Birgitan kirkossa. Mukana on Leena-pappi, Kaisa-kanttori, upea Lapsikuoro sekä joukko lastenohjaajia. Teemana ovat kuninkaat ja kuningattaret – kuulemma kaikki halukkaat saavat kruunun päähänsä.

Messu on suunniteltu perheen pientä väkeä ajatellen – isommatkin varmasti viihtyvät. Messun jälkeen on tarjolla kirkkokahvit ja –mehut. Lapsille on luvassa pieni yllätys!

Illalla Pieni passio

Illalla kello 19 alkaen kirkossa hiljennytään seuraamaan valkeakoskelaisen Laulun Siivin -kuoron esittämää Pieni passio -musiikkiteosta.

Passion on säveltänyt Samuel Ahtiainen, joka toimii myös kuoron johtajana. Sanat on tehnyt Markuksen evankeliumin pohjalta Mirjam Saarela. Sovitus on Jussi Tammisen.

Pieni passio kuvaa koruttomasti ja yksinkertaisesti Jeesuksen kärsimyshistorian musiikin keinoin.

Teos rakentuu lauluista, joissa vuorottelevat yksinlaulu- ja kuoro-osuudet. Kokonaisuutta täydentävät Juuso Horelli, piano ja Saara Tamminen, viulu.

PALMUSUNNUNTAI 14.4. Lempäälässä

Perhemessu klo 10 Pyhän Birgitan kirkossa: Kuningas on tulossa!

Pieni passio -musiikkiteos klo 19 Pyhän Birgitan kirkossa.
Jeesuksen kärsimystie lauluin. Laulun siivin –kuoro esiintyy. Vapaa pääsy.

#toivonpääsiäinen
#pääsiäinen