Kahden kuoron gospelkonsertissa raikuu riemu 29.9.

Pietari- ja Kalat -kuoron yhteiskuva, otettu portaissa.

Palavan Pensaan ja Pietari & Kalat -kuoron (kuvassa) konserttiin on vapaa pääsy.

Sunnuntaina 29. syyskuuta Lempäälän Pyhän Birgitan kirkossa raikuu gospelin laulamisen riemu kahden kuoron voimin. Lempäälän seurakunnan oma Pietari & Kalat –gospelkuoro saa vieraaksi forssalaisen Palava Pensas –kuoron.

Konsertti alkaa kello 18. Aluksi kumpikin kuoro esittää omaa ohjelmistoaan ja lopuksi kuullaan kuoroja yhdessä.

Noin 25 henkinen Palava pensas -kuoro ja soitinyhtye tulkitsee omassa osuudessaan muun muassa Forssan kirkkoherra Esa Löytömäen säveltämiä ja sanoittamia mukaansatempaavia lauluja. Vuonna 2004 perustettu kuoro on esiintynyt usein Forssassa ja lähiseudun kirkoissa. Sitä johtaa kanttori Tiina-Maria Kauppi.

Mausteena amerikkalaista svengiä

Pietari & Kalat on syksyllä 2005 perustettu Lempäälän seurakunnan noin 30-henkinen gospelkuoro, jota johtaa kanttori Pietari Korhonen.

Sunnuntain konsertti sisältää muun muassa maistiaisia amerikkalaistyylisestä kuorogospelista. Kuoron omat solistit vauhdittavat ryhmän laulua. Säestävänä bändinä on kuuden hengen Pietari & Kalat –yhtye, joka vastaa myös kuorojen yhteisen osuuden soitinosuuksista.

Kahden kuoron yhteinen osuus koostuu pääosin Pekka Simojoen lauluista. Konsertin päättää Lasse Heikkilän tunnettu ”Laulu Suomelle”. Luvassa on myös yhteislaulua.

Konsertin kesto on 80 minuuttia ja siihen on vapaa pääsy. Konsertissa kerätään kolehti Lempäälän seurakunnan musiikkityölle.

Pietari Korhonen

2019-09-26 10:59:00.0